Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Begin je pas aan je studie hoger onderwijs of zit je al een tijdje met je neus in de boeken? Zoek je een efficiënte én gezonde manier om je grondig voor te bereiden op de periode van blok en examens of om je studie te combineren met je vrienden, hobby's of je job? Deze uitgave biedt heel wat nuttige tips & tricks om al deze uitdagingen aan te gaan. Zo maak je van jouw studie in het hoger onderwijs een succes!Bron : http://www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/succeshogeronderwijs/index.html
Studievaardigheden hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Studiemethodes --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studiemethode --- Studieadvies --- C6 --- studiebegeleiding --- studiekeuze --- 3 --- 378.1 --- 489.52 --- studieplanning --- Studiemethode --- 691 --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHA:Studiebegeleiding --- schrijfvaardigheid --- Scripties schrijven --- studiemethoden --- gezondheid --- examens --- studeren --- werkstudenten --- Hoger onderwijs --- 378 --- 371.21 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Pedagogie en didactiek --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethoden --- Studiekeuze. --- Studiemethodes. --- hoger onderwijs. --- Bewegen --- nachtrust --- veilig vrijen --- voeding --- ergonomie --- studiewijzers --- paper --- studietraject --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- leren leren --- Higher education --- timemanagement --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- PXL-Central Office 2013 --- PXL-Central Office 2015 --- Concentratie (Aandacht)
Choose an application
Deze werkmap is bedoeld om studenten te helpen in hun studeerproces. Ze kan gebruikt worden als zelfstudiepakket. Concreet houdt dit in dat voor iedere studeerfase - noteren, opzoeken, plannen, begrijpen, memoriseren, blokindeling, examen afleggen,... - toelichtingen, raadgevingen en oefeningen worden opgenomen, die elke student zelfstandig kan doornemen. Ze kan ook even goed in groep worden gebruikt, met een docent als studiebegeleider. Ook een vakdocent kan ermee aan de slag, want de methode biedt ruimte voor specifieke vakinhoudelijke invulling. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Study methods --- studiemethoden --- didactiek --- studeren --- Academic collection --- #PBIB:1999.2 --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- 450.8 --- 001385.jpg --- 051032.jpg --- Studiemethoden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studiemethode --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 378 --- 371.21 --- Studeren --- Werkboek --- Zelfwerkzaamheid --- Studiemethode
Choose an application
Dit is geen klassiek boek over studiemethode, -planning of -techniek. Het is een boek als een riem onder het hart voor studenten die niet meteen slaagden in het hoger onderwijs, daar misschien een opdoffer van kregen en weer recht willen komen, om zo de draad weer op te pikken en wel te slagen. De adviezen zijn verwoord in korte hoofdstukjes, overzichtelijk en to the point. Soms zijn de studieadviezen verrassend, altijd zijn ze doordesemd van gezond verstand. De auteur schreef het boek op grond van zijn jarenlange ervaring.
studiekeuze --- studentenbegeleiding --- studie- en beroepsoriëntering --- Higher education --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- 489.5 --- 37.091.26 --- studieadvies --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- #KVHB:Studiekeuze --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Beoordelen en controleren van de voortgang van de studie Testen van prestaties --- 371.21
Choose an application
Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.
Informatiemanagement. --- Kennismanagement. --- informatiebemiddeling --- informatievaardigheden --- informatiewetenschappen --- Information systems --- Information science --- departement Algemeen 11 --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Informatievaardigheden ; onderwijs --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- 366.45 --- 454.52 --- Informatiebronnen --- informatieverwerving --- internet --- levenslang leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatie --- Informatievaardigheden --- Informatieverwerking --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Onderzoek --- communicatie --- informatieverzorging --- informatiewetenschap --- kennis --- 001.891 --- Informatiekunde --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Informatie, documentatie --- Informatiemanagement --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Informatieontsluiting --- Documentaire informatie --- Digitale informatie --- Informatiewetenschappen --- Informatiebron --- Informatiewetenschap
Choose an application
Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.
Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- Higher education --- studiemethode-begeleiding --- 450.8 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- studieplanning --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- studieadvies --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- 691 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- Pedagogie en didactiek --- Leren --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Study methods. --- Higher education. --- studiemethode-begeleiding. --- studiemethoden. --- studiebegeleiding --- studievaardigheden --- leren studeren --- Studiemethode --- leren leren --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studying
Choose an application
Zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs - Survivalkit voor de eerste maanden wil studenten uit het eerste jaar van het hoger onderwijs ondersteunen bij het verwerven of verder ontwikkelen van de vaardigheden van zelfgestuurd leren. De survivalkit is opgebouwd uit vijf modules, waarin de kernprocessen uit de drie fasen van zelf gestuurd leren in logische volgorde aan bod komen. Elke module bestaat uit theorie en oefeningen. Het duurt ongeveer een uur om een module af te werken en het is de bedoeling dat een student de eerste vier modules gespreid over één semester (12 weken) doorloopt. De vijfde module gaat over zelfreflectie na de examens. De survivalkit is ontwikkeld voor zelfstandige verwerking door een individuele student, maar kan ook door studiebegeleiders gebruikt worden ter ondersteuning van individuele of groepsgewijze studiebegeleiding.
Onderwijskunde --- Studiemethode. --- Didactics of higher education. --- HO (hoger onderwijs). --- Study methods. --- leren leren. --- studiemethoden. --- zelfgestuurd onderwijs. --- leren leren --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- zelfgestuurd onderwijs --- Study methods --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Academic collection --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- 489.52 --- zelfsturend leren --- Leren leren. --- 378 --- 371.21 --- Differentiatie --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- Onderwijs --- Studiemethoden --- Onderwijsvernieuwing --- Zelfgestuurd onderwijs --- Leren leren --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- studietechnieken --- zelfreflectie --- zelfstudie --- 489.5 --- Studietechnieken --- Zelfgestuurd leren --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Choose an application
evaluatie (onderwijs) --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijs --- studiemethoden --- studeren --- lesgeven --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- 378 --- #psyc:gift 1996 --- Academic collection --- #A9610A --- 378.147 --- evalueren --- studieresultaten --- leerpsychologie --- didactiek --- evaluatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- 489.5 --- Declaratieve kennis --- Doceren --- Evaluatie --- Procedurele kennis --- Situationele kennis --- Strategische kennis --- Studaxologie --- Studeren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- 371.21 --- 159.95 --- 371.3 --- Studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Studievaardigheden --- Evaluatietechnieken --- Examens --- algemeen --- didactiek. --- algemeen. --- hoger onderwijs. --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Didactiek. --- Algemeen. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie
Informatieontsluiting. --- Documentaire informatie. --- Digitale informatie --- Ontsluiting. --- wetenschappelijke publicaties --- informatiewetenschappen --- Information systems --- informatiebemiddeling --- wetenschapsleer --- Didactics of sciences --- informatievaardigheden --- Mass communications --- Communication in science --- Handbooks, manuals, etc. --- Communication --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 001.81 --- 031 --- 454.52 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:02G --- informatieverwerving --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- informatiemanagement --- 003 --- Rapporteren --- Wetenschapscommunicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bibliotheekwezen --- PXL-Central Office 2015 --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Kennis --- Kennismanagement --- Wetenschap --- Kennisleer --- Communicatie --- Informatievaardigheden --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Samenvatting:Deze Nederlandse vertaling van het 'Study Skills Handbook' is de idealevriend voor elke student in het hoger onderwijs. Het is niet zomaar eenstudiegids. Door de vlotte stijl, de leuke illustraties en praktischeinvulschema's is deze gids een aparte verschijning. De rode draaddoorheen het boek is: slagen doe je vooral zelf. Studeren in het hogeronderwijs komt neer op zelfstandig de materie verwerken, en daarbij wildit boek de student met raad en daad bijstaan.
Hoger onderwijs. --- Methodiek. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes. --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Higher education --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studieadvies --- hoger onderwijs --- 371.322.6 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- Studeren: hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- studiemethode --- studievaardigheden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- examen --- geheugen --- leren --- samenwerken --- schrijven --- Studietips --- Studeren --- 37.048 --- Evaluaties --- Geheugen --- Handboek/cursus --- Leren --- Schrijven --- leermethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 371.21 --- 378 --- Studiemethodiek --- Methodiek van het studeren --- CREAM-methode --- Studiemethoden --- Informatievaardigheden --- Rapporteren --- Leerprocessen --- Zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Leerproces --- Hoger Onderwijs
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|